Lekce rehabilitační jógy vedené fyzioterapeutkou a certifikovanou lektorkou jógy.
Lekce vycházejí z hathajógy obohacené o znalosti lektorky z oboru fyzioterapie, což je jedinečná kombinace, která vám může dopomoci podpořit své zdraví nejen pohybového aparátu.
Společně rozhýbeme, protáhneme i posílíme každou část těla a podpoříme ho v jeho přirozené funkci. Zaměříme se na správné provedení pozic a dýchání. Zklidníme a uvolníme celé tělo i mysl.
Pro koho jsou lekce vhodné?
Lekce jsou vhodné pro dospělé klienty bez akutních či závažných zdravotních omezení. Rehabilitační jóga je vhodná i jako doplněk k fyzioterapii. Je určena i pro úplné začátečníky, kteří doposud neměli možnost se s jógou seznámit, ale i pro klienty, kteří již delší dobu jógu cvičí a chtějí si zlepšit své znalosti o kvalitním provádění jógových pozic tak, aby nás nadměrně nepřetěžovaly, ale naopak podporovaly naše zdraví, kondici a vitalitu.
Jak budou lekce probíhat?
Každá lekce se skládá z průpravných cvičení, na které je kladen větší důraz, než je ve skupinových lekcích obvyklé, jelikož výrazně dopomáhají následné samotné praxi jógových pozic (ásan) tak, aby bylo pro cvičícího snadnější pozici provést a zároveň z ní čerpat co nejvíce užitku. Lekce končí závěrečnou částí, relaxací a zařazením pránájámických technik (řízení energie pomocí dechu), při kterých se uvolníme, zklidníme, zmírníme dopady každodenního stresu, dočerpáme energii a podpoříme vlastní celkovou vitalitu.
Obtížnost lekcí:
V lekci se vyskytují lehké a středně těžké pozice (ásány).
Mezi středně těžké pozice lze řadit například pozice, které provádíme v sestavě Pozdrav slunce (Pes hlavou dolů, Klik, Kobra,…), dále pozice vyžadující střední flexibilitu těla (Kráva, Poloviční pán ryb, Královská holubice,…), stojné pozice (Bojovník 1 a 2, Trojúhelník,…) a balanční pozice (Bojovník 3, Strom, Orel,…).
Pokud nelze provést plnou pozici, dle zdatnosti účastníků lektorka nabízí modifikovaná provedení těchto pozic za pomoci jógových pomůcek (cihličky, popruhy) tak, aby jim byla pozice prospěšná a podporovala flexibilitu, kondici a koordinaci a zároveň nevedla k přetížení.
V lekcích se nevyskytují pozice, které můžeme řadit mezi obtížné, např. balance na pažích (Vrána,…) a obrácené pozice (Stoj na hlavě, na pažích,…).“